×

Внимание

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View Privacy Policy

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Report comment

Директорът на театъра би трябвало да е вече подсъдим затова, че под негово ръководство е осъществено плагиатството на пиесата "Бременските музиканти" и впоследствие източени от държавния бюджет над 256 хиляди лв. под формата на субсидии за същата тази пиеса.
Ето и изводите от експертизата на вещото лице (по гр. д 54/2017 на БОС):

"1. В периода м.02.2013 г. - 15.02.2017 г. броят на представените спектакли „Бременските музиканти" е общо 98 броя; 2. Броят на продадените билети за посочената постановка е общо 10 654 броя на обща стойност 34 532.00 лв.; 3. Общият приход от изиграните представления на този спектакъл, включващ продадените билети и получената субсидия от Министерството на културата, е 290 942,00 лв., в т.ч. приход от продажбата на билети - 34 532.00 лв. и получена субсидия - 256 410.00 лв.; 4. За периода м.02.2013 г. - 15 02.2017 г. е налице приход от представянето на спектакъла на Общини, читалища, училища и др. ЮЛ. в размер на общо 1428,00 лв., но за тази сума също са продадени билети, като същевременно са издадени и фактури.; 5. Спектакълът „Бременските музиканти" не е представян безвъзмездно; 6. Дължимото възнаграждение, съгласно описаната в ИМ осреднена практика, е в размер на 18 197,10 лв."

Изводът е, че театърът е спечелил някакви мизерни пари от продадени билети, а държавата отделно е платила на театъра осем пъти по-голяма сума във вид на субсидии за тази пиеса, т. е. дадени са държавни пари за нещо, което няма нищо общо с изкуството, а си е чисто престъпление.
А каква е гаранцията, че и някои други пиеси не са плагиатски и че там не са се източвали по същия начин държавни пари?